Wybierając projekt, mamy do dyspozycji następujące rodzaje garaży:
1. Garaż wkomponowany w bryłę budynku - najczęściej jedyna alternatywa.
Wielkość działki nie pozostawia zazwyczaj dużego pola manewru. Jedynym wyjściem jest wtedy wkomponowanie garażu w bryłę domu. Wiele osób twierdzi, że właśnie takie rozwiązanie jest najbardziej praktyczne, gdyż pozwala na szybki dostęp do samochodu oraz ułatwia jego zapakowanie przed wyjazdem lub rozpakowanie (np. po zakupach).
Przykład
2. Garaż przylegający do budynku (w wyodrębnionej bryle) ma tę zaletę, iż może powstać w późniejszym okresie budowy, już po zamieszkaniu domowników w zasadniczej części domu. Garaż dobudowany jest przy tym mniej kosztowny, gdyż do jego wzniesienia wystarczają materiały o gorszych parametrach, a co za tym idzie tańsze. Inną ważną zaletą jest to, iż nie ma konieczności ogrzewania takiego pomieszczenia i zakładania wentylacji grawitacyjnej(wentylacja w garażu nieogrzewanym odbywa się poprzez otwory w ścianach zewnętrznych), co również obniża koszty utrzymania.
Przykład
3. Kolejnym rozwiązaniem jest garaż wolnostojący. Kolejnym rozwiązaniem jest garaż wolnostojący. Wybudowanie takiego garażu na początku i potraktowanie go jako zaplecza budowy, daje niewątpliwą oszczędność i bezpieczeństwo pozostawionych materiałów i narzędzi. Należy jednak pamiętać, iż garaż jedno- czy też dwustanowiskowy powinien odpowiadać charakterowi budynku i tworzyć z nim architektoniczną całość.
Przy wyborze takiego właśnie rozwiązania trzeba dysponować raczej sporą działką, choć nie zawsze jest to regułą. Zdarzają się garaże wolno stojące na parcelach wąskich i bardzo długich.
Przykłady
Możliwość budowy etapami: przyszły garaż przez jakiś czas pełni rolę pomieszczenia gospodarczego (zaplecza budowy). Bez względu na to, czy garaż będzie jedno- czy też dwustanowiskowy, powinien odpowiadać charakterowi głównego budynku.
Budowa garażu wolnostojącego daje możliwość stworzenia minizałożeń urbanistycznych, np. przez połączenie przewiązką garażu i budynku. Układ taki umożliwia odizolowanie się domowników od ruchu samochodowego (a czasami także od przykrego sąsiedztwa). Przy okazji, da się także wydzielić intymną część ogrodu - coś w rodzaju "atrium".